Tuesday 24 June 2014

အျပစ္ဆိုသည္မွာ



အျပစ္ဆိုသည္မွာ မေကာင္းတဲ့အက်ိဳးကို သယ္ေဆာင္လာတတ္တဲ့ သေဘာကိုေျပာတာ။
ေလာဘရိွလို႕ကိုယ့္ပစၥည္းကိုႏွေမ်ာတာ ကိုယ့္ပစၥည္းကိုတြယ္တာတာ ကိုယ့္မိသားစုအပၚ
တြယ္တာတာ။ အျပစ္မရိွဘူးလို႕ထင္သလား ။အျပစ္ရိွတယ္ ဘယ္လိုအျပစ္ရိွလဲဆိုရင္
အဲ့ဒီတြယ္တာမွဳက ေသာကဆိုတဲ့ဆိုးက်ိဳးကိုယူေဆာင္လာတတ္တယ္။ ဘယ္သူကယူလာလဲဆိုေတာ့ေလာဘကယူလာတာ ဒါအနည္းဆံုးအျပစ္ပဲ။
တြယ္တာတဲ့ေနရာမွန္သမွ် ေသာကဆိုတာလာတာပဲ။
ေသာကဆိုတာေကာင္းသလားဆိုေတာ့မေကာင္းဘူး။ စိတ္ပူေစတယ္။

အသက္အရြယ္ၾကီးသူ ေတြဆိုပိုဆိုးတယ္။ မိဘေတြဟာ သားသမီးေတြနဲ႕ပက္သတ္လာရင္
အခ်ိန္တန္လို႔ အိမ္ျပန္ေရာက္ရင္ေရာက္ အိမ္ျပန္မေရာက္ဖူးဆိုရင္ တေမွ်ာ္ေမွ်ာ္နဲ႔
အိပ္မေပ်ာ္ျဖစ္လာတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြးတယ္ေလ။အျပင္ထြက္သြားျပီးဆိုရင္ ဟဲ့
ဘာမ်ားျဖစ္လာမတုန္းတဲ့။

ပစၥည္းရိွတဲ့သူေတြကလည္း ပစၥည္းအတြက္ေၾကာင့္ၾက
သားသမီးရိွတဲ့သူေတြကလည္း သားသမီးအတြက္ေၾကာင့္ၾက ။
အဲ့ဒါေလာဘက ေပးတဲ့ ျပႆနာေတြေပါ့။ ေလာဘကေပးတဲ့ Problem ေတြပဲ။
ေလာဘမရိွဘူးဆိုရင္ ဒါေတြျငိမ္းေနမွာေသခ်ာတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာထားတယ္
"ပီယေတာ ဇာယေတ ေသာေကာ" တဲ့ ေဟာရွင္းးရွင္းေလးပဲ။ ခ်စ္ခင္တြယ္တာမွဳသည္
ေသာကကိုေမြးဖြားတတ္သည္တဲ့ ။လူေတြကေတာ့ ေသာကကင္းေ၀း ေနထိုင္ေရး ဆိုကာ
ၾကိဳးစားၾကတယ္။ သို႕ေသာ္ခ်စ္ခင္ တြယ္တာမွဳကိုေတာ့ မေလွ်ာ့ၾကဘူး။ ေသာကကိုဘယ္လိုေလွ်ာ့ရမွာတုန္း။အေၾကာင္းနဲ႕အက်ိဳးကဆက္ေနတာကိုး။

ကဲအဲ့ဒီေတာ့ကိုယ့္ေလာဘကို ကိုယ္(Control)လုပ္ရင္ လုပ္ ။
မလုပ္ရင္ဘာျဖစ္လာမလဲ ဆိုေတာ့ ကိုယ့္ပစၥည္းကိုလိုခ်င္တဲ့ ေလာဘတင္မကဘူး
သူမ်ားပစၥည္းကိုလိုခ်င္တဲ့ ေလာဘ ျဖစ္လာျပီဆိုရင္ေတာ့ျပႆနာေတြျဖစ္လာမွာပဲ။
ခိုးမွဳေတြ ဓားျပတိုက္မွဳေတြ ရာဇ၀တ္မွဳ က်ဴးလြန္မွဳေတြဟာ အဲ့ဒီေလာဘေၾကာင့္
ျဖစ္ရတာ။အဲ့ဒီေတာ့ေလာဘရဲ႕ အျပစ္က ဘယ္ေလာက္ထင္ရွားလဲ အဲ့ဒါေၾကာင့္မို႕လို႔

ပညာရိွေတြဟာ ေလာဘကိုမေကာင္းဘူးလို႔ေျပာၾကတာ။ဒါလက္ေတြ႔ပဲေလ။

မေကာင္းတဲ့ေလာဘကို မထိန္နိဳင္းဘူးဆိုရင္ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္သာမန္
လူေကာင္းတစ္ေယာက္ကေန သူခိုးသို႕ ေရာက္ေအာင္ပို႔လိမ့္မယ္။ သူခိုးဘ၀ကေန ဓားျပ ဘ၀ကိုရာက္ျပီ။ဘယ္သူကေပးလိမ့္တဲ့နာမည္လဲဆိုေတာ့ ေလာဘကေပးလိုက္တဲ့နာမည္ပဲ။
အကယ္၍သာ သူမ်ားပစၥည္းလိုခ်င္တဲ့ေလာဘမ်ိဳးမရိွဘူးဆိုရင္ သူသည္
သူခိုးဓားျပ အျဖစ္ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မေရာက္နိဳင္ဘူး။

ထို႔အတူပဲေမာဟဆိုတဲ့သဘာ၀တရားရိွတယ္။ သူကယဥ္ယဥ္ကေလးရယ္။
ေမာဟဆိုတာ ေတြေ၀ေနတာ ဘာျပႆနာမွ မရိွဘူးလို႔ ထင္ရတယ္။
ေမာဟကမွ ပိုျပႆနာၾကီးတာ ။သူက လုပ္သင့္တာရယ္ မလုပ္သင့္တာရယ္ မသိဘူး။
မသိေတာ့ဘာေတြျဖစ္လဲဆိုေတာ့ မလုပ္သင့္တာေတြလုပ္တယ္။ လုပ္သင့္တာေတြမလုပ္ဘူး။
အဲ့ဒီေတာ့ မလုပ္သင္တာကို လုပ္လို႔ရိွရင္ အျပစ္ျဖစ္သလို လုပ္သင့္တာကို မလုပ္ရင္လည္း
အျပစ္ျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒီႏွစ္ခုဟာအတူတူပဲ။

ေဟာဒီေလာဘတို႕ ေဒါသတို႕ ေမာဟ တို႕ဆိုတဲ့ လူေတြသႏၱာန္မွာျဖစ္တဲ့
သဘာ၀တရားေတြဟာ ကုသိုလ္လား အကုသိုလ္လားဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ့္
ဆန္းစစ္ၾကည့္။ကုသိုလ္ဆိုတာ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကိုေပးတဲ့သေဘာတရား။
အကုသိုလ္ဆိုတာ မေကာင္းက်ိဳးကိုေပးတဲ့သေဘာတရား။ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ
မေကာင္းတဲ့ အက်ိဳးကိုသယ္ေဆာင္လာတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္အျပစ္ရိွသလား မရိွဘူးလားဆိုရင္ အျပစ္ရိွတယ္။
ျပႆနာမျဖစ္ေစဘူးလားဆိုရင္ ျဖစ္ေစတဲ့ တရားေတြခ်ည္းပဲ။ပညာရိွေတြ ကဲ႔ရဲ႕တဲ့တရား။
ဒီတရားမ်ိဳးကိုလက္ခံက်င့္သံုးတဲ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ ေက်ာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြ ဘယ္ေတာ့မွရမွာမဟုတ္ဘူး။ဒါလက္ေတြ႔ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ဆင္ျခင္စဥ္းစားလို႕ရတဲ့ အခ်က္နဲ႕အေျဖထုတ္တာ။

(ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ေဒါတာနႏၵမာလာဘိ၀ံသ)

(ဘ၀ခရီး၀ယ္ေရြးခ်ယ္ရမည့္လမ္းတရားမွ ေကာက္ႏွဳတ္ခ်က္) မွ သိသမွ် ။

No comments:

Post a Comment