Thursday 4 April 2013

ၿမန္မာ့သႀကၤန္မွာ ႏိုင္ငံတကာသံစဥ္ေတြ ေနရာယူလာမႈနဲ႔ ျမန္မာဒီေဂ် သံစဥ္ေတြရဲ႕ အခန္းက႑


ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔ရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ေႏြဦးရဲ႕ ရင္ခုန္ဖြယ္ ဂီတ အႏုပညာရပ္ ရသေတြကို ႏွစ္စဥ္ ၾကားရၿမဲ သႀကၤန္သီခ်င္း ေတြျဖစ္တဲ့ ျမနႏၵာ၊ တူးပို႔တူးပို႔၊ ေႏြမ စတဲ့သီခ်င္းေတြက ေပးစြမ္းေစပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔ရဲ႕ အမြန္ျမတ္ဆုံး ႐ိုးရာဓေလ့ ပြဲေတာ္ႀကီးျဖစ္တဲ့ သႀကၤန္အခ်ိန္ခါေရာက္ခ်ိန္တိုင္းမွာ လူႀကီးလူငယ္ အရြယ္စုံက ေခတ္ၿပိဳင္ ကမၻာႀကီးထဲက ဒစၥကိုေတးသြား ေတြနဲ႔ မ႑ပ္တုိင္းမွာ ကိုယ္စီအေပ်ာ္ေတြနဲ႔ ျမဴးထူးခုန္ေပါက္ ကခုန္ေနၾကေလ့ရွိပါတယ္။ ျပည္ပက ဒစၥကို ျမဴးဇစ္ေတးသံေတြ သာ ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္တုိင္း ၾကားေနရၿပီး ျမန္မာ့ ႐ိုးရာဂီတနဲ႔ ေရာစပ္ ဖန္တီးထားတဲ့ ျမန္မာ ဒီေဂ်သီခ်င္းသံေတြ ဒီ့ထက္ပိုၾကားရဖို႔လည္း ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကပါတယ္။ ထုတ္လုပ္မႈအေရ အတြက္ နည္းတဲ့ ျမန္မာဒီေဂ်သီခ်င္းေတြ ရဲ႕ အေနအထားနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အႏုပညာရွင္ေတြကို ေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

အနဂၢ
”အဓိက ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇရွင္းကေနရလာတဲ့ ရလဒ္ေပါ့။ အဓိက ဒီဟာေတြက လႊမ္းမိုးသြားတယ္။ လႊမ္းမိုးသြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတြရဲ႕ ေစ်းကြက္လႊမ္းမုိးမႈ ႏႈန္းကလည္း အားေလ်ာ့တာကလည္း တစ္ပိုင္း၊ ေနာက္တစ္ခုက ကိုယ့္ပင္ကိုယ္ဂီတအမ်ိဳးအစားေတြက သႀကၤန္မွာ ထြက္တဲ့ဟာ ေတြကလည္း ပံုစံအေနအထားအရ လူငယ္ေတြအေနနဲ႔ ဒါကိုလက္ခံလို႔မရတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးေလးေတြ အခ်ိဳ႕မွာျဖစ္ေနတဲ့ အပိုင္းေလးေတြရွိတယ္။တ ခ်ိဳ႕ၾကေတာ့လည္း ဒီဟာေတြက လူႀကီးေတြနားေထာင္တာ သိပ္ၿပီးသူတို႔နဲ႔ မကိုက္ဘူး။ ဒီဘက္ အင္တာနက္ေခတ္နဲ႔ ေနေနၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကမၻာမွာ ဖြင့္တဲ့သီခ်င္းေတြကို ရေနၿပီဆိုေတာ့ ဒါကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္။ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုနဲ႔တစ္ခု စီးေမ်ာေနတဲ့အခ်ိန္ စီးေမ်ာေနတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ျမင္တယ္။ သႀကၤန္မွာ ျမန္မာသီခ်င္းေတြ သိပ္မဖြင့္ၾကဘူးဆိုတာ သီခ်င္းေတြရဲ႕ ျမဴးၾကြမႈႏႈန္းေပါ့။ ျမဴးၾကြမႈႏႈန္းက ႏိုင္ငံျခားသီခ်င္းေတြလိုမ်ိဳး ကိုယ့္ရဲ႕ သီခ်င္းေတြမွာလည္း ျမဴးၾကြမႈ ႏႈန္းပံုစံမ်ိဳး မရွိေပမယ့္လည္း အဲဒီလို အသစ္ မထြက္လာႏိုင္တာေရာ၊ ၿပီးေတာ့ အေဟာင္းကိုေရာ ေသေသခ်ာခ်ာမသိရတာေရာပါတာေပါ့။ အဓိကလႊမ္းမိုးမႈျဖစ္ေနတာကေတာ့
သႀကၤန္သီခ်င္းေတြပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သႀကၤန္ သီခ်င္းမဟုတ္တာေရာ လႊမ္းမိုးမႈက မ်ိဳးစံုျဖစ္ေနတာပါ။ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ဘယ္လိုလုပ္လုိက္ရင္ လူေတြႀကိဳက္မလဲဆုိတာနဲ႔လည္း အမ်ားႀကီးဆိုင္တယ္။ ကိုယ့္သီခ်င္း ေတြ ေနရာျပန္ရဖို႔ဆိုတာ ေသခ်ာျပန္ႀကိဳးစားရမယ္။ ဒါေပမဲ့ တုိင္းျပည္တစ္ျပည္လံုး အေနအထားမွာေတာ့ ဒါဟာ ေပ်ာက္ေနမွာ မဟုတ္ဘူး။”

ရန္ရန္ခ်န္း
”ကြၽန္ေတာ္ထင္တာကေတာ့ တစ္ကမၻာလံုးက တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ခ်ိတ္ဆက္မိတဲ့အခါက်ေတာ့ သႀကၤန္ဆုိတာ ေပ်ာ္ပဲြရႊင္ပဲြေပ့ါ။အဲဒီေတာ့ အေပ်ာ္ခ်င္း အေပ်ာ္ခ်င္း လာကပ္ၾက တဲ့သေဘာပါ။ ဟုိက ေပ်ာ္ပဲြရႊင္ပဲြမွာ ဖြင့္ၾကတဲ့သီခ်င္းနဲ႕ ဒီမွာဖြင့္တဲ့သီခ်င္းတူသြားၾကတာပါ။စိတ္ထဲမွာေတာ့ သႀကၤန္သီခ်င္းေတြက ရွိၾကပါတယ္။ ဥပမာ အခု dub step ေတြ ေခတ္စားလာၾကေပမယ့္ ဒီအသံႀကီးၾကားလုိက္လုိ႕ သႀကၤန္ကုိ သတိမရဘူး။ကဲေနၾကတဲ့ အခ်ိန္မွာသာ dub step ေတြဖြင့္ရင္ ဖြင့္မယ္။ဒါေပမဲ့ သႀကၤန္ မတုိင္ခင္ ေလးမွာ တူးပို႕တူးပုိ႕တုိ႕၊ ျမနႏၵာတုိ႕ အဲဒါေတြၾကားမွ သႀကၤန္ကုိ သတိရၾကတာပါ။ အဲဒါ လူတုိင္းပါပဲ။ ျမန္မာသီခ်င္းဒီေဂ်ေတြ သိပ္မဖြင့္ၾကဘူးဆုိတာကလည္း ဖြင့္ေပမယ့္ နည္းေသးလုိ႔ ျဖစ္မွာပါ။အခုဆုိရင္ ကုိမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႕လုပ္ထားတဲ႔ EDM 2013 ဆုိလည္းေတာ္ေတာ္ မုိက္တယ္။အေရအတြက္ နည္းေနေသးလုိ႕႔ပါ။ ႏိုင္ငံျခားက သီခ်င္း ကေတာ့ အေရအတြက္လည္းမ်ားၿပီး အံုလုိက္က်င္းလုိက္ ဝင္လာတဲ့အတြက္လည္းျဖစ္မွာပါ။ ဒါေပမဲ့ က်ိန္းေသတာကေတာ့ ျမန္မာသႀကၤန္သီခ်င္းေတြက ဘယ္သူ႕ ရင္ဘတ္ထဲကမွ ေပ်ာက္မသြားပါဘူး။ဒါေပမဲ့ ခုန္ေပါက္ၿပီး ေရပက္ၾကတဲ့ မ႑ပ္ႀကီးမွာ ေခတ္အရ ဒီသႀကၤန္သီခ်င္းေတြနဲ႕ ကမယ္ဆုိလည္း သီခ်င္းကုိ ေစာ္ကားသလုိ ျဖစ္မွာစုိးလုိ႕ ျဖစ္မွာပါ။ သႀကၤန္သီခ်င္းေတြကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ကြယ္ေပ်ာက္သြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။”

စႏၵီျမင့္လြင္
”Grand Royal မ႑ပ္မွာပဲ ရွိမွာပါ။ သႀကၤန္မ႑ပ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ျမန္မာသီခ်င္းထက္ အဂၤလိပ္သီခ်င္းေတြ ဖြင့္တာပိုမ်ားတာက အခုမွမဟုတ္ပါဘူး။ ဟိုးအရင္ ကတည္းက သႀကၤန္ဆိုရင္ ျမဴးတဲ့ အဂၤလိပ္သီခ်င္းေတြပဲဖြင့္ၾကတာမ်ားတယ္။ ဒီးဒီတို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက အုန္းလက္မ႑ပ္ေလးေဆာက္ၿပီး သႀကၤန္ ကစားကတည္းက နားေထာင္ခဲ့ရတာပါ။ ျမန္မာဒီေဂ်သီခ်င္းေကာင္းေကာင္းေတြရွိေပမယ့္ သိပ္မဖြင့္ျဖစ္ဘဲ အဂၤလိပ္သီခ်င္းေတြဖြင့္ျဖစ္တာက မ႑ပ္ေတြက ဒီေဂ်သမားေတ သူတို႔ အဆင္ေျပတာ ဖြင့္ျဖစ္ၾကတာလို႔ထင္တယ္။ အဂၤလိပ္သီခ်င္းေတြက ပိုျမဴးေတာ့ လူငယ္ေတြနဲ႔လိုက္တဲ့ ပုံစံျဖစ္ေန တယ္။ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာေတြရဲ႕ သႀကၤန္မွာ ျမန္မာ သီခ်င္းေတြပဲ ဖြင့္သင့္ပါတယ္။ ျမန္မာသီခ်င္းေတြထဲမွာ အဆင့္အတန္းမီတဲ့ သီခ်င္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိတဲ့အတြက္ ျမန္မာသီခ်င္းေတြ လုိ႔ထင္ပါတယ္”

ဥကၠာဦးသာ
“ဒီႏွစ္ေတာ့ ျမန္မာဒီေဂ်သီ ခ်င္းေတြ၊ ဒန္႔စ္ျမဴးဇစ္ေတြ ဖြင့္မယ္ လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခား ျမဴးဇစ္ေတြကေတာ့ သူ႔အထိုက္ အေလ်ာက္သူ႔ဟာနဲ႔သူေတာ့ ဖြင့္ၾက မွာပဲ။ျမန္မာသီခ်င္းေတြကေတာ့ ဒန္႔စ္ျမဴးဇစ္ေတြသိပ္မရွိတဲ့အတြက္ ဖြင့္တာကေတာ့ နည္းမွာပဲ။ ျမန္မာဒန္႔စ္သီခ်င္းေတြက ကြာျခားတာကေတာ့ မရွိပါဘူး။ အခုဒီဒန္႔စ္ျမဴးဇစ္ ကို လုပ္ေနတဲ့လူငယ္ေတြလည္း ေတာ္ေတာ္ေလးကို အဆင့္အတန္းရွိပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားနဲ႔ယွဥ္လို႔ရလား၊ မရလားဆိုတာ EDM 2013 ကို နားေထာင္လိုက္ရင္ သိပါလိမ့္ မယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒန္႔စ္ျမဴးဇစ္က ဒီမွာ သိပ္ေခတ္မစား ေသးေတာ့ တျခားႏိုင္ငံ၊ ဘယ္ႏိုင္ငံ ကေပါက္ေပါက္ ဒီမွာဖြင့္ၾကမွာပဲ။ ဥပမာ-ကုိုရီးယားက ဂန္နမ္စတိုင္ လိုမ်ဳိးေပါ့။Club ျမဴးဇစ္၊ ဒန္႔စ္ျမဴးဇစ္ဆိုတာက သူ႔ လိုင္းနဲ႔သူ သတ္သတ္ပဲ ေလ။ ျမန္မာျပည္က ဒီလိုင္းေတြနည္း တာကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆိုလည္းမထြက္ ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီလိုမ်ဳိး ျပႆနာရွိ ေတာ့ သႀကၤန္မွာေပ်ာ္ခ်င္၊ ပါးခ်င္တဲ့ ဒီေခတ္လူငယ္ေတြအေနနဲ႔ ျမဴးတဲ့သီခ်င္းကို ဖြင့္ မွာပဲ။ ဂန္နမ္သီ ခ်င္းဆိုလည္း ဖြင့္မွာပဲ။ ေလးျဖဴသီ ခ်င္းဆို လည္းဖြင့္မွာပဲ။ ဒီမွာက ဒန္႔စ္ျမဴးဇစ္ေတြကို တစ္ ႏွစ္ပတ္လုံး ေပါက္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ျမန္မာသီခ်င္းေတြကို သႀကၤန္မွာ ဖြင့္ၾကမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အခု EDM 2013 ကို နားေထာင္ၾကည့္လိုက္ပါ။ ဒန္႔စ္ျမဴးဇစ္အတြက္ကိုRemix ျပန္လုပ္ထားတာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီအတြက္ ၁၂ ရာသီလုံး နားေထာင္လု႔ိရမယ့္ အေခြပါ။ ဒီလိုမ်ဳိး အေခြေလးေတြ မ်ားေနမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ အဆင္ေျပတာေပါ့။ ေနာက္ပိုင္း သႀကၤန္ေတြမွာ ျမန္မာဒီေဂ်သီခ်င္းေတြ ထြန္းကားလာဦးမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ တိုင္းျပည္ အေနအထားအရေရာ၊ ေစ်းကြက္ အေနအထား အရေရာ ထုတ္လို႔ မရေသးတဲ့ အေျခအေန ေတြေၾကာင့္ ဒန္႔စ္ျမဴးဇစ္ေတြက သိပ္မထြန္းကားေသးတာပါ”

သားစိုး
“ကြၽန္ေတာ္တို႔လိုေနေသးလို႔ ပဲ ေျပာရမွာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႀကိဳးစားရမွာပါ။ လူတိုင္းကေတာ့ ေကာင္းတဲ့ပစၥည္းကိုပဲ သုံးခ်င္ၾကမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလိုေကာင္းတဲ့ ပစၥည္း သုံးခ်င္ရင္ တန္ရာတန္ေၾကးေတာ့ ေပးရပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္ပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သီခ်င္းေတြ မေကာင္းရင္ မေရြးဘူးေပါ့။ ေကာင္းရင္ေတာ့ ေရြးမွာေပါ့။ အဓိကကေတာ့ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ညံ့လို႔ပါ”

မ်ဳိးမ်ဳိး
“ဒီမွာကDJ သီခ်င္းဖြင့္တယ္ဆိုတာက ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ စတီးကတည္းက ဖြင့္လို႔သိပ္မရတဲ့ သီခ်င္းမ်ဳိးျဖစ္ေနလို႔ပါ။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဟိုက သီခ်င္းေတြ နားေထာင္ ေနက် ဆိုေတာ့ေလ။ ဒီေဂ်ဖြင့္ဖို႔ဆိုတာက သူ႔ဟာနဲ႔သူ အဆက္အစပ္ရွိေနဖို႔ လိုတာေပါ့။ ဥပမာအစပိုင္းမွာBeat အရွည္ႀကီးပါရတာတို႔၊ အင္ထ ႐ိုအရွည္ႀကီးပါရတာတို႔ အဲဒီလိုမ်ဳိး ကအစေပါ့။ ဒီမွာက အီလက္ထေရာ နစ္ကို လုပ္တာက ေတာ္ေတာ္နည္း ေနေသးတယ္။ လုပ္တာနည္းေနတဲ့ အျပင္ လုပ္တဲ့အထဲမွာမွ ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္ၿပီး လုပ္တဲ့သူနည္း ေနေသးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔EDM 2013 အေခြထြက္ထားတယ္။ အဲဒီ သီခ်င္းေတြကေတာ့ မ႑ပ္မွာဖြင့္လို႔ ရတဲ့ သီခ်င္းေတြပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ Club Music ေတြ၊ ဒီေဂ်ပိုင္းကို နားလည္တဲ့လူေတြပဲ လုပ္ထားၾကတာဆိုေတာ့ေလ။ အီလက္ထေရာနစ္ျမဴးဇစ္ကို ဒီမွာေကာင္းေကာင္း မလုပ္ႏိုင္ေသးပါဘူး။ အဲဒီအတြက္ကို ဒီေဂ်ေတြကလည္း ေကာင္းေကာင္း ဖြင့္ဖို႔မလြယ္ဘူးေလ။ ႏိုင္ငံျခားဒီေဂ်ေတြ လႊမ္းမိုးတယ္လုိ႔ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ လက္မခံဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာဒီေဂ်သီခ်င္းေတြကို ဖြင့္တဲ့ မ႑ပ္ေတြလည္း ဖြင့္တာပဲေလ။ ပရိသတ္ အေပၚမွာ မူတည္တယ္လို႔ပဲ ျမင္ပါ တယ္။ ဥပမာ ဥကၠာဦးသာ Remix ထြက္တုန္းကဆို အကုန္လုံး ဖြင့္ၾကတာပဲေလ။ ထြက္တဲ့သီခ်င္းမရွိလို႔ လည္းျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ သားစိုး သီခ်င္းေတြလည္း ဖြင့္တာပဲ။ ဒီမွာက ေတာ့ ေပါက္ၿပီးသား သီခ်င္းေတြ Dance Beat လုိက္လုပ္တာ ၉၉ရာ ခိုင္ႏႈန္းေလာက္ရွိတယ္။ အဲဒီလို လုပ္တဲ့ အတြက္ ဖြင့္တဲ့ ဒီေဂ်ေတြက ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ စိတ္ထဲမွာ တစ္မ်ဳိး ျဖစ္တာလည္း ပါပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ေရးတာက အစ၊ သြင္းတဲ့ေနရာကအစ Dance Music နဲ႔ သမား႐ိုးက်ေရး တဲ့သီခ်င္းနဲ႔က မတူပါဘူး။ ေဟာ္လို ဂစ္တာေလးနဲ႔ ေရးတဲ့ သီခ်င္းမဟုတ္ဘူးေလ။ ကြန္ပ်ဴတာေပၚမွာ ေရးရတာဆိုေတာ့ အဲဒီအတြက္ကို ေလ့လာလိုက္စား နားေထာင္ၿပီး ကိုယ္တိုင္လည္း ႀကိဳက္မွ ရမယ္လို႔ထင္ပါ တယ္။ ဒီႏွစ္သႀကၤန္ကေတာ့ ဒီေဂ်ျမဴးဇစ္ကို သိပ္ၿပီးလုပ္တဲ့သူမရွိဘူးလို႔ ျမင္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔လုပ္ထားတဲ့ အေခြေလးေလာက္ပါပဲ။ က်န္တာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္သိပ္ မၾကားမိပါဘူး”

ေပၚျပဴလာအဖြဲ႕ မွ သိသမွ် ။


No comments:

Post a Comment